Sunday, September 6, 2015

6 BACK TO SCHOOL AND COLLEGE OUTFITS:CASUAL, SPORTY, RETRO, BOHO, EDGY, ELEGANT



Are you excited for upcoming school and college days?! Me neither... I am really enjoying the Summer and all of its great things: sleeping, resting, writing my posts whenever I want to and all that fun stuff! But we can't excape the reality and even thought one of the reasons I made my blog was to excape from reality, we gotta face it! School and college are here and as soon as it starts, the sooner it will be ower, YAY! To hopefully make start of the year more interesting to myself and you as well, I made 6 outfit ideas for 6 different styles. I don't know about you but if I don't feel like going to college sometimes, best thing to do is to dress myself the best I can! It doesn't mean looking like going to the weeding but wearing clothes that I feel comfortable in at that very moment. Maybe yesterday I felt amazing in one pair of jeans but if today is not the same case then I will be like:" I have nothing to wear, this looks terrible on me, I am angry, I'll be late in class because I have no freakin idea what to wear!"So hopefully this post helps to you as well, it helped me to find some insipration! Choosing the right clothes for college or anything else where I don't feel like going is really motivational for me. Am I the only one? If you feel me then I suggest choosing the right outfit the night before because maybe you'll get up all moody the next morning. Trust me-been there, done that. Before watching these outfits there is one things I want to mention: These outfits are ment for highschool and college, not primeschool. 
Jeste li uzbuđeni zbog nadolazećih školskih i studentskih dana?! Nisam ni ja... Zaista uživam u ovim ljetnim danima i svim odličnim stvarima koje ono donosi: spavanju, odmaranju, pisanju postova kada god to poželim i u svim zabavnim stvarima! Ali ne možemo pobjeći od realnosti i iako je bijeg od istoga jedan od razloga otvaranja ovog bloga, moramo se suočiti sa njom! Škola i fakultet su tu i što prije nastava krene, to će prije završiti, JEJ! Nadajući se da ću početak godine učiniti zanimljiviji i sebi i vama, izradila sam 6 kombinacija za 6 drugačijih stilova. Ne znam za vas, ali ako se meni ne ide na fakultet nekada, najbolja stvar koju napravim je ta da se obućem najbolje što mogu! To ne znači da na fakultet idem obučena kao za vjenčanje nego da nosim odjeću u kojoj se u tom trenutku osjećam najbolje. Možda sam se jučer osjećala odlično u određenim riflama, a danas ovo mislim o njima:"Nemam ništa za obući, ovo izgleda užasno na meni, ljuta sam, kasnit ću na predavanje jer nemam pojma što da obućem!" Nadam se da će vam ovaj post pomoći i vama, jer je meni dao inspiracije! Biranje prave odjeće za fakultet ili bilo koji događaj na koji mi se neda ići je vrlo motivirajuće za mene. Jesam li jedina? Ako me razumijete onda vam predlažem da odjeću odaberete noć prije jer ćete se možda probuditi neraspoloženi sljedeće jutro. Vjerujte mi-been there, done that. Prije nego što pogledate kombinacije htjela bih napomenuti jednu stvar: Ove kombinacije su za srednju školu te fakultet, ali ne i za osnovnu školu.

Jeans-HERE
T-shirt-HERE
Coat-HERE
Bag-HERE
Shoes-HERE
Scarf-HERE
Sunglasses-HERE


Jeans-HERE
Swearshirt-HERE
Coat-HERE
Backpack-HERE
Shoes-HERE
Sunglasses-HERE


Skirt-HERE
Blouse-HERE
Blazer-HERE
Backpack-HERE
Shoes-HERE
Sunglasses-HERE
Earrings-HERE


Pants-HERE
T-shirt-HERE
Kimono-HERE
Bag-HERE
Shoes-HERE
Sunglasses-HERE
Earrings-HERE

Jeans-HERE
T-shirt-HERE
Jacket-HERE
Backpack-HERE
Shoes-HERE
Scarf-HERE
Sunglasses-HERE
Ring-HERE

Jeans-HERE
Blouse-HERE
Coat-HERE
Bag-HERE
Shoes-HERE
Scarf-HERE
Hat-HERE
Sunglasses-HERE
Earrings-HERE

Have you seen all of these outfits? Great! Out of these 6 outfits styles for school and college that I picked from LucLuc site, I wear casual and elegant the most and edgy maybe here and there. I am pretty sure that there are more styles and if your style is one of those not mentioned then I am sorry (let me know which style is that) but these styles are the one I see the most, especially on college where students have more expressing freedom and more respect towards their coleague personal type of style. Now I want to tell you that you don't need to own any of these items or any similar items to "belong" to any of these styles. As a matter affect, you don't need to "belong" to any of these styles, you can play with all of them. That's the beauty of clothes. If we already have to wear it, why not play with it and make your own unique style and many different things?! Few months ago I ran on some clothes in my wardrobe that I wouldn't wear no matter what and now I am experimenting with everything, not just with clothes but with makeup and hair as well is so fun to do! It doesn't necessarily mean that I am dressing myself 100 times differently but it means that for example I give one piece of clothes a try that I haven't given before. I am pretty sure you have lots of clothes in your wardrobe that you haven't really payed attention to or you haven't really liked. Try it once again, take a look at it in another way that you have before and maybe you will suprise yourself. And just because you probably need new notebooks for new year, you don't need new clothes, instead try to have new outfit ideas and new outfit inspirations. You'll save yourself a lot of money for yourself and your parents. Just try to do it the night before-it works better for me!

Which style do you wear the most to school/college/anywhere? Which outfit from here would you definitely wear? Is there any outfit from here that you would never wear?
Thx for reading and I am wishing all of you great start of school/college year! :*

Jeste li vidjeli sve kombinacije? Super! Od ovih 6 kombinacija za školu i fakultet koje sam odabrala sa LucLuc stranice, ja najviše nosim casual i elegant, a nekada i edgy. Poprilično sam sigurno da postoji još stilova i ako vi pripadate nekome stilu koji nisam navela žao mi je (navedite mi koji je to stil), ali ovo su stilovi koje ja najčešće viđam, pogotovo na fakultetu gdje studenti imaju veću slobodu u osobnom izražavanju te više poštovanja prema osobnom stilu svojih kolega. Želim vam reći da ne morate imati nijedan isti ili slični komad odjeće od prikazanih da biste "pripadali" nekom stilu. Zapravo, ne morate "pripadati" nijednom od ovih stilova, možete se igrati sa svima. To je i ljepota odjeće. Kad ju već moramo nositi zašto se ne bismo i igrali sa njom?! Prije par mjeseci sam u svom ormaru naišla na odjeću koju nikad nikako ne bih nosila, a sada eksperimentiram sa svime, ne samo sa odjećom nego i sa šminkom, frizurom! To ne znači da se nužno oblačim 100 puta drugačije nego inače nego da jednostavno probam barem jedan komad odjeće kojem prije nisam dala prilike. Sigurna sam da u svome ormaru imate odjeću koju prije niste primjećivali ili koja vam se ne sviđa. Tu istu odjeću probajte još jednom, ali ju pogledajte drugim očima i možda ćete se iznenaditi. I samo zato što vam za novu godinu sigurno trebaju nove bilježnice, to ne znači da vam treba nova odjeća, umjesto toga probajte imati nove ideje za kombinacije te nove inspiracije. Uštedjet ćete i sebi i roditeljima dosta novaca. Samo nove kombinacije probajte prije polaska u krevet-meni tako odgovara!

Koji stil najviše nosite kad idete  u školu/na fakultet/bilo gdje? Koju kombinaciju od prikazanih biste definitivno nosili? Ima li neka od prikazanih kombinacija koju nikako ne biste nosili? 
Hvala vam na čitanju i svima vam želim sretan početak školske/akademske godine! :*

22 comments:

  1. Retro, edgy i elegant outfiti su mi najbolji, a pomalo se pronalazim u svim. Kao što si napisala, možemo da ih mešamo i ja to i radim. Inače, neke stvari odavde mi se nalaze na wishlisti. :D Odličan post! x

    jasminadi.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tako je! Super, nadam se da ćeš ih uskoro i prekrižiti sa wishliste. :) Hvala ti!

      Delete
  2. Baš mi se sviđa kako si sastavila outfite :) Ja sam definitivno casual i edgy ponekad, ali casual konstantno. :D :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baš mi je drago da ti se sviđa, hvala ti! :* Također+elegant. :D

      Delete
  3. Eh, rado se sećam studentskih dana... Već mi sve to nedostaje, uživaj dok možeš :D Sve su kombinacije lepe. Najviše mi se dopadaju edgy, casual i elegant, komadi su super i mogu da se kobinuju na mnogo načina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe. :D Hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju... :*

      Delete
  4. Casual i elegant, ali s drukčijim cipelama :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja prije nisam voljela takve cipele, ali u zadnje vrijeme mi se sve više sviđaju. :)

      Delete
  5. odličan post i prijedlozi :D baš si se potrudila
    najbolji su mi Casula i Edgy outfit, jer moj stil i je neka kombinacija tog dvoje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti puno! :D Drago mi je da ti se prijedlozi sviđaju. I meni su isto ti najbolji jer i sama nosim takve outfite+elegant. :)

      Delete
  6. Ne idem u skolu, ali sve bih ovo nosila na posao! :D

    ReplyDelete
  7. Čak bih i osobno sve nosila osim retra :) izabrala si cool stvarčice i lijepe su kombinacije :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti se sviđaju, hvala. :) Nisam ni ja retro tip, ali znam da ima cura koje jesu. :)

      Delete
  8. Love all of the looks you created! Their all FABULOUS!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! I am glad that you like them! :)

      Delete
  9. Predobar post :D ja sam definitivno miks svih ovih stilova XD podržavam reciklažu odjeće, nekoliko godina sam čuvala hrpu hlača, već sam ih se mislila riješiti, srećom sad ponovno stanem u njih i imam nove hlače bez trošenja i isprobavanja novih (mrzim kupovati hlače -.-) :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti! Tako je, slažem se u potpunosti. :D Joj i ja isto!

      Delete

Your feedback is always appreciated! :)